Monday, July 8, 2019

MIMPI

Antara mimpi yang paling aku ingati sehingga ke hari ini ialah duduk bersebelahan Jon Bon Jovi di dalam satu penerbangan.

Dia berbual dalam bahasa Melayu denganku.

Aku juga pernah bermimpi bersembang dengan Jet Li, juga dalam bahasa Melayu.

Selain itu, mimpi tentang isteri mantan perdana menteri juga masih kuingati sehingga ke hari ini, bukan sebab aku peminatnya (seperti Jon Bon Jovi dan Jet Li) tetapi kerana mimpi itu terlalu 'bizarre'.

Selepas nenek kesayangan aku meninggal dunia, aku mimpikan dia, mengajak aku menemaninya tidur dan apabila aku katakan terpaksa juga pulang kerana ada peperiksaan, jelas wajahnya sayu.

Berjumpa Jet Li atau Jon Bon Jovi belum lagi menjadi kenyataan, ada rezeki, mimpi ini boleh sahaja menjadi nyata.

Antara perkara yang tidak pernah dimimpikan dan telah dijadikan kenyataan adalah menemubual Yusuf Islam dan Ariel Noah.

 Aku simpan jadi kenangan indah.

 #julypostchallenge #mimpi

No comments:

Post a Comment