Sunday, August 4, 2019

Channel Youtube yang saya suka


Semasa ia dilancarkan, Youtube menjadi satu fenomena baharu yang ‘took the world by storm’.  Pengaruh dan kesan laman web pengehosan video ini mencapah dan merangkumi pelbagai aspek kehidupan manusia seluruh dunia.

Anak saya yang berusia 10 tahun tahu mengenai pelbagai nama misteri Segitiga Bermuda bukanlah daripada saya atau guru-gurunya tetapi melalui video yang ditonton di Youtube.

Saya sendiri menonton Youtube bagi mendapatkan motivasi selain idea.

Body Coach adalah salah satu channel yang saya ikuti memandangkan saya sedang dalam proses transformasi tubuh badan daripada gemuk kepada sihat.

Channel Body Coach ini menyediakan banyak video senaman yang boleh dilakukan di mana sahaja dan oleh sesiapa sahaja, daripada yang baru mengorak langkah dalam perihal senaman kepada yang sudah mahir.

Banyak rutin senaman harian saya ambil dari perkongsian Coach Joe Wicks ini.

Selain Body Coach, saya tidak mengikuti mana-mana channel Youtube yang spesifik cumanya apabila saya memerlukan motivasi untuk semangat yang semakin lemau, tidak kiralah dalam proses mengurangkan berat badan atau kehidupan secara amnya, saya akan mencari video-video transformasi orang lain untuk ditonton, selain video episod-episod dari rancangan komedi ‘Friends’, ‘Big Bang Theory’ dan ‘Whose Line Is It Anyway’ yang dimuatnaik oleh para peminat rancangan-rancangan ini.

Bagi mereka yang cuba mengurangkan berat badan, stres adalah satu perkara yang berbahaya bukan sahaja kepada kesihatan rohaniah tetapi juga boleh mempengaruhi cepat atau lambat penurunan berat badan.

Video-video yang dimuatnaik di dalam platform Youtube ini boleh melegakan stres yang saya alami dari semasa ke semasa.


#augustblogpostchallenge

No comments:

Post a Comment