Wednesday, July 10, 2019

COKLAT

Semasa di sekolah berasrama, pada waktu zamanku (circa 1991-92), jika ada yang menyukai seseorang, cara untuk 'meluahkan rasa' adalah dengan mengirimkan coklat bar (biasanya Cadbury) kepada orang yang diminati itu.

Pada usia itu, sememangnya aku hantu coklat dan semua yang bercoklat, kek, aiskrim dan biskut. 

Setiap kali outing, pasti kubeli satu atau dua coklat bar.

Dan setiap kali pulang dari kampung (dalam kes aku, Kuala Lumpur) pasti ada coklat bar dalam stok, selain buku-buku #millsandboon

Paling aku suka coklat yang ada badam. Memang menggetar kalbu.

Sepanjang dua tahun bersekolah asrama di Seremban, langsung tiada menerima 'pengakuan bercoklat' daripada sesiapa.

Eh, ada, cuma ia bukanlah pengakuan tetapi ucapan terima kasih, atas sebab apa, aku sendiri lupa. 

Setakat itu sahaja memorinya.

Perkara yang pasti, aku dapat makan coklat yang sangat sedap.

Pada usia sebegini dan dalam situasi ini (berusaha mengurangkan berat badan), aku lebih menggemari dark chocolate, itu pun jarang-jarang makannya.

Yang selalu dinikmati adalah brownies.

Itu memang tiada kompromi, nak kurus ke nak gemuk ke, setiap minggu wajib makan brownies.

Coklat juga.

Coklat sedap lah!

 #julypostchallenge #coklat

No comments:

Post a Comment